21 sie 2015

Porto vs Lizbona oczami Pasjonata Toma - wpis gościnny.

Dzisiaj post wyjątkowy, ponieważ gościnny. Podczas pobytu w Portugalii nie mogłam odżałować, że zabrakło nam czasu na odwiedzenie Porto. Nie ukrywam, że tą część kraju chciałam zobaczyć dużo bardziej, niż Lizbonę, ale pominąć stolicy po prostu nie wypadało. W związku z tym Porto wciąż mam na liście, a póki co macie to szczęście, że opowie Wam o nim ktoś inny. 


Zapraszam na krótką relację Pasjonata Toma - blogera i podróżnika, który dotarł już w takie miejsca, o których ja nie mam nawet odwagi marzyć. Oto jak wygląda Porto jego oczami, szczególnie w zderzeniu z kontrowersyjną Lizboną.


To była miłość od pierwszego wejrzenia. 
Porto czaruje od samego progu i potrafi to uczucie utrzymać. Niepowtarzalny klimat portowej Ribeiry, kręte wąskie uliczki w których można obserwować niespiesznie toczące się życie mieszkańców, wspaniałe mosty, majestatyczna rzeka Douro, rozbrzmiewające fado - to wszystko tworzy miejsce, w którym nie sposób się nie zakochać. 

Porto jest miastem spójnym, konsekwentnym, przytulnym, swojskim - mieszkańcy zaś są niesamowicie otwarci i serdeczni. 
Porto nie przytłacza jak Lizbona. 
Porto nie jest tak kosmopolityczne. 
Porto nie jest tak niebezpiecznie jak Lizbona.
W Porto czujesz się jak u siebie.

Reasumując: Porto podobało mi się dużo bardziej niż Lizbona...
Lizbonie co prawda nie sposób odmówić swoistego uroku, jednakże w dłużej mierze Lizbona trochę rozczarowuje...swoim hałasem, ogromną ilością imigrantów, taniochy, komercji, a szczególnie stanem bezpieczeństwa.

Więcej relacji z jego podróży znajdziecie na blogu https://pasjonaciswiata.wordpress.com/ oraz na FB. A ja jestem ciekawa, które miasto wygrywa w Waszym osobistym rankingu?

18 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym tam pojechać...
    śliczne zdjęcia...
    miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieki. No to na co jeszcze czekasz...naprawde warto!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia! Szczególnie bardzo podoba mi się panów rybaków nad rzeką, co za światło!
    Bardzo bym chciała odwiedzić Porto, może w przyszłości będzie okazja :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście pięknie tam, ja mam na liście Porto, ale i też nadal Lizbonę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne zdjęcia - Porto, to piękne miasto. Mam nadzieję, że kiedyś tam dotrzesz! :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa relacja, Ładne spojrzenie na miasto.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie odwiedzę obydwa miasta jak nadaży mi się okazja, pozdrawiam serdecznie ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Znajomi byli teraz w Lizbonie i mówią, ze piękna, ale słyszeli, że Porto jeszcze piękniejsze i że kiedys muszą je zwiedzić!
    W takim razie ja tez muszę ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie wybieram się do porto we wrześniu i nie będę na pewno żałował :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia :-) Mają swój urok naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak jak bym chciała tam pojechać :) Pani z miską na głowie wygląda super:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie byłam niestety nigdy w Portugalii. Chciałabym zobaczyć i Lizbonę i Porto. :)
    Relacja świetna. Zdjęcie pani z miskami na głowie - obłedne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super, zdjęcia, opis i relacja. Aż czuje się tą atmosferę i ciepło. Ten kraj ma urok.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne zdjęcia!
    W Portugalii nigdy jeszcze nie byłem, ale w najbliższym czasie planuję podróż do Faro i dalej na północ. Może i Porto znajdzie się na trasie?
    [Mateusz]

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety nie udało mi się do tej pory zobaczyć Lizbony. Jednak podpisuję się pod słowami opisującymi Porto. Posiada ono niezaprzeczalny klimat, a ludzie są świetni. Aż nie chce się go opuszczać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie samo miejsce jest ciekawe, ale również mieszkający w nim ludzie, ich przyzwyczajenia i to, czego nie można znaleźć u nas. Ze zdjęć wynika, że jest to miasto czerwonych dachów - obejmują chyba każdy budynek.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne widoki, piękne zdjęcia! Jeszcze nigdy nie byłam w Portugalii, choć na mojej liście znajduje się bardzo wysoko.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...