1 maj 2013

Słoweński Bled - z widokiem na raj..

 
Są takie miejsca za którymi tęskni się nawet po latach, o których pamięta się bardziej i do których częściej wraca myślami. Mnie do takiego zauroczenia najczęściej wystarczy krótka chwila. Gdy tylko moja stopa postanie w danej miejscowości czy kraju, do mojego mózgu z prędkością strzały puszczonej z łuku dociera impuls odpowiedzialny za to, jak się w danym miejscu czuję. I już wiem czy jestem w domu czy lepiej mieć się na baczności. Taka forma intuicyjnej interakcji ze światem zewnętrznym i droga na skróty w ocenie sytuacji. Ale cóż, zawsze działa.
Bled to miejsce z mojej listy pt. "miłość od pierwszego wejrzenia". I chociaż byłam tam przejazdem, to impuls nie pozwolił go pominąć. A gdy tylko zaczerpnęłam miejscowego powietrza wiedziałam, że jestem u siebie i lepiej być nie może. 
 
Nie opuszcza mnie wrażenie, że to miejsce mi się tylko przyśniło. Jego aura przypominała bowiem bardziej marzenia senne, w których chciałam utonąć na zawsze. Gdyby nie zdjęcia, miałabym wątpliwości, czy to nie jest wyłącznie kolejny wytwór mojej bujnej wyobraźni. Ale nie. 
 
Bled w Słowenii istnieje na prawdę. Na szczęście dla mnie. A wraz z nim jego nierealne krajobrazy i jeszcze bardziej nierealne ceny. Ale tak to już jest, że za swoją bajkę każdy musi zapłacić. 

Bled ma statut uzdrowiska, stąd jest to miejsce bardzo licznie odwiedzane. Ale nawet bez tego jest tu zbyt wiele atrakcji, aby mogło pozostać niezauważone. Źródła z widokiem na raj, zabytkowy kościółek na wyspie, do którego trzeba dopłynąć łódką (z dzwonnicą, która wg legendy spełnia życzenia), zamek zawieszony na skale i Alpy majaczące w tle.
Niestety moje zdjęcia przy rzeczywistości to nędza. Miałam wówczas słabiutki aparacik i wygórowane, co do niego oczekiwania. Polecam jednak wpisać nazwę Bled w internecie i zerknąć na fachowe zdjęcia, gdzie błękit i turkus wabią w swoją otchłań. Coś niesamowitego. Muszę tam wrócić.

23 komentarze:

  1. Zamek na skale, majaczące Alpy, toń wody... Pięknie! Zazdroszczę pobytu, bo rzeczywiście miejsce jak marzenie :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepieknie! Zycze Ci szybkiego powrotu do Twego raju :) Obejrzalam tez zdjecia w google, imponujace!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle niesamowitych miejsc zwiedziłaś, a tu jest po prostu bajecznie :) Sama z chęcią bym tam pojechała

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowite widoki, jeziorko i góry - uwielbiam takie połączenia, jak w bajce...

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepięknie! Z chęcią bym się tam wybrała...

    OdpowiedzUsuń
  6. zazdroszczę ;) na żywo musi być tam niesamowicie

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamek zawieszony na skale robi niesamowite wrażenie. A taka dzwonnica spełniająca życzenia przydałaby się, oj przydała:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oho, mam takie same odczucia jak Ty. I choć też byłam tam krótko, bo zaledwie dwa dni, to zakochałam się z miejsca :) bardzo romantyczne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasem tak jest, że wpadnie się gdzieś na chwilę i potem czuje się niedosyt. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeieknie! Kojarze co nieco Bled z zajec ze slowenskiego. W ogole wydaje mi sie, ze Slowenia jest niczym bajkowa kraina. Musze tam kiedys zawitac:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne światło na ostatnim :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Alez piekne miejsce nie dziwie sie wcale, ze Cie zauroczylo.

    OdpowiedzUsuń
  13. takie Twoje klimaty :) śliczne widoki, super relaks! nigdy tam nie byłam, w Słowenii też zawsze bywałam tylko przejazdem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne miejsce. chciałabym je odwiedzić i poczuć tą samą radość co Ty :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. miejsc piękne i tajemnicze, bardzo takie lubię. Ja zawsze z sentymentem i melancholią wspominam Słowację, doskonała samotnia i miejsce by uciec od zgiełku miasta.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten zameczek na skale piękny jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. jest przepiękny...teraz będzie na mojej liście ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoje zdjęcia są przepiękne. Miejsce cudowne, od razu można się w nim zakochać!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki za komentarz na moim blogu. :) Bled jest rzeczywiście piękny, choć mi do gustu przypadło jeszcze bardziej jezioro Bohinj, położone 30 km dalej na zachód. Zapraszam do przeczytania mojej relacji z Bledu: :)
    http://zatrzymujeczas.pl/blog/item/186-ekspedycja-slowenia-2014-4

    OdpowiedzUsuń
  20. Faktycznie magiczne miejsce...choc mialam okazje je widziec tylko po zmroku:-) Generalnie Slowenia jest bardzo piekna.Bylismy dwa tygodnie temu,a juz tesknie:-) Zapraszam na moj blog i pozdrawiam :-) Ewka
    eve-mazur.jimdo.com/2014/12/31/slowenia-raz-jeszcze/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...