24 kwi 2013

Kolorowe jeziorka - więc chodź pomaluj mój świat...

Bywają w życiu lepsze i gorsze dni, ale u mnie najczęściej odbywa się to według schematu, że jak się wali to wszystko i jak udaje to również. W wielu marnych sytuacjach ratuje mnie racjonalne myślenie, ale biorąc pod uwagę absurdy dziejące się w tym kraju to stwierdzam, że przy zdrowych zmysłach trzyma mnie raczej wybujała fantazja. Bo jak sobie rozsądnie wytłumaczyć coś co jest niedorzeczne?

Wtedy uruchamiam wszelkie pokłady wyobraźni i wspomnień i uciekam w nich do tych wszystkich miejsc, które pragnę odwiedzić i w których już było mi dane koić skołatane nerwy. Niektóre miejsca są tak nierealnie piękne, że wręcz wykluczają się ze smutkiem, czy jakąkolwiek formą negatywnych przejawów.

Dzisiaj więc zapraszam na małą koloroterapię zdjęciami z miejsca, które mam nadzieję odda nam trochę swojej barwnej energii. Nie bez kozery miejsce to nosi nazwę KOLOROWE JEZIORKA. 

Jeziorko Szmaragdowe


Znajduje się ono w Rudawach Janowickich, nieopodal wsi Wieściszowice, gdzie w zalanych wodą kopalnianych wyrobiskach pirytu, w wyniku reakcji chemicznych, powstały jeziorka o bajecznych barwach.

Miejsce niczym odnalezione na końcu tęczy.

Jeziorko Purpurowe.



Istnieje jeszcze Jeziorko Zielone, które jednak okresowo wysycha, a tym samym znika. Miało to również miejsce podczas naszej wizyty, nie było zatem czego uwiecznić.

Wynagrodziły nam to jednak inne, o wiele bardziej stałe okoliczności przyrody.
I jak tu po czymś takim, nie widzieć życia w kolorowych barwach...? Od razu robi się lepiej.

33 komentarze:

  1. Przepiekne! Taka turkusowa woda ma w sobie cos magicznego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh, na początku, kiedy zobaczyłam pierwsze zdjęcie pomyślałam "o, to pewnie będzie Chorwacja", a tu proszę... Kolejne piękne miejsce u nas w Polsce! :) Jeziorka faktycznie bardzo urokliwe :) Koloroterapia jak najbardziej udana :D

    OdpowiedzUsuń
  3. wow nawet nie wiedzialam, ze mamy takie kolorowe jeziorka w Polsce! Dziekuje za super wirtualna wycieczke i koloroterapie! :))
    serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Polska przyroda jest przepiekna, dziekuje za podzielenie sie tymi kojacymi widokami:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam przekonana, że to będzie wpis z Jezior Plitwickich jak zobaczyłam miniaturkę. WOW!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmmm... Świetny pomysł na wakacyjny wyjazd :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Sliczne, zwlaszcza to pierwsze. Ech chcialabym sobie teraz nad takim posiedziec :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje okolice ! Kurcze, tam jest tak pięknie, że zaczynam tęsknić za domem!

    OdpowiedzUsuń
  9. ale czad! purpurowe jest troche malo purpurowe, ale to szmaragdowe jest absolutnie cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia, jak zwykle u Ciebie :) Aż chce się spakować plecak i pojechać...

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne miejsce :) Szmaragdowe totalnie powala.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudze chwalisz, swojego nie znasz. Jest to nad wyraz często spotykane zjawisko u nas. Jak słyszę teksty typu "ja już wszędzie byłem, wszystko widziałem", to mnie się od razu żal robi takich ludzi. Przejedź się po najbliższej okolicy, a okaże się, że mnóstwa rzeczy nie widziałeś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda :) najczęściej jest tak, że wyjeżdżamy w dalekie okolice, a swojego "podwórka" nie znamy :))
      Sama chociaż jestem szwendakiem -pasjonatą swojej okolicy, często odkrywam z radością miejsca w których jeszcze nie byłam. A troszkę tych latek już żyje i niby wszędzie w okolicy byłam.

      Usuń
  13. Jak przyroda potrafi nas zaskoczyć, piękne kolory wody :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie też zauroczyło szmaragdowe. Podobny kolor wody widziałam jak byłam w Alpach nieopodal Berniny. Niestety padał śnieg z deszczem (w lipcu!) więc moje zdjęcia są bardzo mizerne....może kiedyś nadrobię to w Rudawach? Strasznie mnie ciągnie w góry ale jak dotąd nie mam nawet czasu żeby jechać na Górę Dylewską, która jest 20 km od Ostródy!

    OdpowiedzUsuń
  15. Faktycznie kolorowe miejsce.A to Szmaragdowe to jak Chorwacja:).Jakiś czas temu Kolorowe Jeziora brały udział w plebiscycie na siedem cudów Polski, pamiętam, że wtedy byłam zaskoczona że jest u nas takie miejsce.Polska jest fenomenalna jeśli chodzi o przyrodę i atrakcje turystyczne ale i tak byłam zaskoczona jak zobaczyłam ten szmaragdowy kolor wody, kojarzący się raczej z krajami śródziemnomorskimi.

    OdpowiedzUsuń
  16. WoW! Muszę tam pojechać! Piękne miejsce! Można się zapomnieć!

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłem tam byłem! :D
    i chętnie pojachałbym jeszcze raz :)

    W Bytomiu w kraterze odkrywkowej, nieczynnej już kopalni dolomitu jest jeziorko o czerwonej wodzie. Baaa czerwony to mało powiedziane. o KRWISTO czerwonej wodzie. Oczywiście zabarwione w naturalny sposób - dolomitem. Też robi wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepięknie tam jest, z wielką chęcią bym się wybrała na wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. przepięknie! kolory cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Co do mojego wyjazdu to co prawda jeszcze nie ma sezonu urlopowego, ale ja już nie mogłam się doczekać, dlatego już niedługo będę odpoczywać we Włoszech :) uwielbiam ten kraj. Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. W chwilach, gdy pogoda nie dopisuje i humor również też oddaję się wspomnieniom. Włączam zdjęcia z fajnych miejsc, które udało mi się odwiedzić, lub oglądam fotografie urokliwych zakątków, które chciałabym zobaczyć. Jak zobaczyłam pierwsze zdjęcie to miałam zapytać czy to jeziora Plitvickie w Chorwacji, ale już przeczytałam i nawet wygooglowałam. Piękne miejsca! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękne !!! Ah, ta nasza cudna Polska, stęskniłam się za nią :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Urocze miejsca! Już tyle razy się tam wybierałem. Może kiedyś dotrę. :)
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakie cudowne miejsce! Szmaragdowe jeziorko jak z bajki! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. wooww !! ale piekne jeziorka!!
    moze keidys bedzie mi dane sie tam wybrac !!
    przeprowadzasz sie do Barcelony?

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowne miejsca, szczególnie to pierwsze!!! Nie miałam pojęcia, że mamy takie skarby :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Czytałam kiedyś o nich...i zapomniałam:) Już wpisuję na moją listę "Warto zobaczyć". Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  28. kolorowe jeziorka odwiedziłam kilka razy i nigdy nie widziałam tego trzeciego, bo podobno ono napełnia się tylko na wiosnę po roztopach. zastanawiam się czy to trzecie to nie jakaś ściema, bo nikt z moich znajomych go nie widział :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...