31 gru 2012

Zamek Moszna - nerwica Disneya.

Zima gdzieś się nam zapodziała. Z roku na rok pojawia się coraz później i choć absolutnie nie zamierzam się gniewać z tego powodu, to zdecydowanie pogniewam się, jak znowu sypnie śniegiem w maju. Jakoś nam się tu wszystko poprzewracało.

Dziś ostatni dzień starego roku i ostatni post w 2012, więc niech będzie dostojnie. Prawie dokładnie rok temu, bo jakieś 2 dni przed Sylwestrem 2011, spędzałam jeszcze miłe kilka dni końca roku w Zamku Moszna. Pogoda była prawie bliźniacza do tegorocznej, a sam zamek... oszałamiający. Nie będę oryginalna i przyznam, że to jeden z najpiękniejszych zamków, jakie miałam przyjemność zobaczyć. A już mieszkać w zamku to istna abstrakcja. Nawet królewicz się znalazł. A mówią, że to tylko w bajkach...

                                                                        

W zamku co ciekawe funkcjonuje Centrum Terapii Nerwic, więc od razu poczułam się jakoś bezpieczniej. Zima sprzyja depresjom i wszelkim  rozstrojom delikatnej struktury psychicznej, więc jak nie do ciepłych krajów, to jedyna opcja na wyjazd w tym okresie to właśnie tam. Jeżeli ktoś preferuje takie okoliczności przyrody to może połączyć przyjemne z pożytecznym i odbyć terapię w królewskich komnatach, pod przykrywką turystycznego pobytu w zamczysku. A że zamek robi ogromne wrażenie  i słynie z 99 wież oraz 365 pomieszczeń to nikogo to nie zdziwi, bo jest co oglądać przez cały rok. 



Dodatkowo znajduje się tam piękny i  spory park, a także mini zoo i stadnina koni, więc uciech co nie miara.
 Zwierzaki, czyli moja mała obsesja.

 E.T. go home.
 I trochę egzotyki.
Koń, który jawnie nas wyśmiał.
Jak dla mnie jednak wnętrze zamku, nieco zbyt ascetyczne, nie dorównuje  widokom z zewnątrz, które są niczym żywcem przeniesione z Disneya. Idealny plener dla każdego amatora fotografii. Tylko Myszki Miki brakowało, chociaż nie, przecież ja tam byłam.
Zdjęcia naszej łazienki o wymiarach prawdziwie pałacowych


I co, zimowo? W końcu to krajobraz z grudnia:)

Udanego Sylwestra. Niech się leje szampan, a Nowy Rok będzie spełnieniem Waszych marzeń. Szczęśliwego Nowego Roku 2013!
Happy New Year!



33 komentarze:

  1. Piękny zamek, już kiedyś o nim słyszałam, ale nie miałam okazji zobaczyć na żywo... Miło byłoby przenocować w takim zamku. Zazdroszczę takiej możliwości. Zimno było w zamkowych murach? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było zimno, wręcz sama byłam zdziwiona.Za to łazienka mnie zaskoczyła, bo miała metraż prawie kawalerki. Właśnie, może zaraz wrzucę jej zdjęcie:)

      Usuń
  2. jakie tam urocze zwierzaczki sa :D
    hmm, Dolnoslaskie. jak kiedys bedziemy razem w warszawie albo w paryzu to sie wideimy ;D
    szczesliwego 2013! baw sie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok. Jak zrobię notę o Paryżu, to będzie powód aby się spotkać i coś zmienić:) Dziękuję za życzenia i szaleństwa życzę:)

      Usuń
    2. o tak, jestesmy teraz starsze i madrzejsze :D
      to czekam! ;)
      a tak w ogole, to nazwa tego zamku jest dosc *disturbing* :D

      Usuń
  3. Faktycznie bajkowy, z rozmachem wybudowany, z boku to oranżeria?
    Szczęścia w Nowym Roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak, wprawna z Ciebie obserwatorka.Jest tam taka mała zarośnięta mocno oranżeria, która również dodaje uroku. Dziękuję i wzajemnie szampańskiej zabawy.

      Usuń
  4. do miejsca tego wybieram się i wybieram i nie mogę dotrzeć:( Twoje zdjęcia jeszcze zaostrzyły mi apetyt:)może w 2013 się uda!
    szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę, oby w tym roku wreszcie udało się spełnić zamiary. Wszystkiego dobrego na ten nowy pełen nadziei rok.

      Usuń
  5. Dalej za parkiem, nieco schowany pod lasem, jest jeszcze mały cmentarzyk rodziny dawnych właścicieli. Wspomnę też, iż Moszna leży blisko czeskiej granicy, niedaleko Jesenika. Dla narciarzy wszystko jasne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, cmentarz pamiętam. To w ogóle klimatyczne i tajemnicze miejsce. Jak to w zamku.

      Usuń
  6. Piękne zdjęcia ;)
    Obserwuję ;)
    Dziękuję za zyczenia i oczywiście odwzajemniam ! :*

    takeabreakkk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. ten zamek jest cudowny, zawsze chciałam tak pojechać i choc mam do niego tylko godzinkę jazdy to nigdy nie byłam, ale obiecałam sobie że w 2013 będę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tym miejscu, ale tam nie byłam. Mam czego żałować, bo piękny jest z zewnątrz i jest na co patrzeć. Nie trzeba wchodzić do środka. Szczęśliwego nowego Roku !

    OdpowiedzUsuń
  9. Zamek z zewnątrz wygląda cudnie ;)
    Szczęśliwego Nowego Roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Łazienki rewelacyjne :)
    Dzięki za życzenia, wzajemnie szczęśliwego Nowego Roku!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. co tam horrory! ja chce w takim zamku zamieszkać! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Najlepszego w Nowym Roku :) Zamek robi wrażenie, ale myślałam, że wnętrza bardziej dostojne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie miejsca! Życzę Szczęścia w Nowym Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacyjne miejsce!
    Również życzę spełnienia marzeń w Nowym Roku!
    Ciekawy blog, chętnie poobserwuję :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam w Nowym roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantastyczny ten zamek. Szkoda tylko, ze to ogrodzenie i znaki wciskają sie w kadr... Wybiore sie tam na pewno przy najblizszej okazji, jak już się zrobi cieplej ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pozazdrościć Ci tych wszystkich podróży ;)) wspaniałego 2o13!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ladnie zakończyłaś ubiegły rok, życzę Ci aby obecny też był bajeczny!

    OdpowiedzUsuń
  19. Marzy mi się zwiedzenie tak przepięknego miejsca ;) najlepszego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zamek jest przepiękny i na prawdę wygląda jak wyjęty z bajki Disneya :) Też tam byłam! :)

    Wszystkiego najlepszego w nowym roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. fajnie :)

    zapraszam na konkurs: http://madame-chocolate.blogspot.com/2013/01/konkurs-z-bizuteria-artystyczna-izabela.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  22. dzięki i wszystkiego dobrego w nowym roku!
    Miejsce naprawdę piękne, lubię takie klimaty....

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję wszystkim za życzenia i wzajemnie. Niech ten rok będzie wspaniały:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super go obfociłaś. Bardzo bliski jest mi ten pałac, ze względu na pochodzenie właścicieli. :)

    Musze go odwiedzić wkrótce. ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. straszliwie podoba mi sie ten palac, ale kurcze...
    lazienka...
    czy tak powinna wygladac lazienka luksusowego hotelu(ktory jest w palacu)- powinna choc troche nawiazywac stylem do palacu...
    bleh

    Nie zmienia to jednak faktu, ze palac jest przecudowny!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...